Prestiżowa nagroda Prix Galien dla kampanii profilaktyczno-edukacyjnej Servier dla Serca

17.11.2016

Ogólnopolska kampania profilaktyczno-edukacyjna „Servier dla Serca” otrzymała prestiżowe wyróżnienie w  konkursie Prix Galien w kategorii „Innowacyjna kampania zdrowotna”. Jury doceniło edukacyjną wartość kampanii oraz sukcesywne zwiększanie świadomości zdrowotnej społeczeństwa w zakresie czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego oraz wynikających z nich zagrożeń, a także badania profilaktyczne i promocję zdrowego stylu życia. Uroczystość rozstrzygnięcia konkursu Prix Galien odbyła się 16 listopada 2016 roku w warszawskim hotelu Hilton.

 

 

Kategoria „Innowacyjna kampania zdrowotna”, w tym najważniejszym w branży farmaceutycznej oraz medycznej konkursie, była nową kategorią poświęconą kampaniom edukacyjnym, społecznym oraz pacjenckim, których innowacyjność ma przełomowy wpływ na diagnostykę, leczenie czy zapobieganie chorobom u ludzi, a także wpływa na zmianę stylu życia, zachęcając polskie społeczeństwo do dbałości o swoje zdrowie.

 

 

W skład Kapituły wchodziły najważniejsze postaci polskiej medycyny, m.in. prof. Cezary Szczylik – onkolog oraz przewodniczący obradom jury,  prof. Jacek Imiela - lekarz specjalista chorób wewnętrznych, prof. Grażyna Rydzewska - gastroenterolog, prof. Piotr L. Chłosta - urolog, prof. Waleria Hryniewicz - mikrobiolog, prof. Janina Stępińska – kardiolog, prof. Franciszek Kokot - nefrolog i endokrynolog, dr hab. n. med. Andrzej Horban - Konsultant krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych, prof. Sergiusz Jóźwiak – neurolog, prof. Roman Kaliszan - Kierownik Katedry Biofarmacji i Farmakodynamiki, członek PAN, farmaceuta, nauczyciel, naukowiec, prof. Piotr Kuna - Nauczyciel, lekarz, naukowiec, prof. Janusz Rybakowski – psychiatra, prof. Piotr Wiland – lekarz specjalista chorób wewnętrznych i reumatolog, prof. Leszek Czupryniak – diabetolog, dr Marta Godlewska-Goska - Sekretarz Kapituły Prix Galien Polska.

 

Servier dla Serca jest profilaktyczno-edukacyjną kampanią organizowaną przez firmę Servier Polska od 2003 roku. W ramach kampanii każdego roku w trasę po Polsce wyrusza Mobilna Poradnia Kardiologiczna oferując bezpłatne badania oraz konsultacje lekarskie, z których skorzystało już blisko 41 tysięcy pacjentów. Przez ostatnie 14 lat Poradnia odwiedziła ponad 70 miast, wiele z nich kilkukrotnie i pokonując ponad 70 tysięcy km. Kampania Servier dla Serca zawsze towarzyszy centralnym obchodom Światowego Dnia Serca, zachęcając Polaków do tego, by o swoje serce zadbali jak najwcześniej.

 

Nagroda Prix Galien przyznawana jest jako dowód uznania dla innowacyjnych rozwiązań w medycynie. Konkurs ma charakter międzynarodowy i jest corocznie przeprowadzany w 17 krajach, między innymi: Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Portugalii, Szwajcarii, Włoszech, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Twórcą Prix Galien jest francuski farmaceuta Roland Mehl, który ufundował nagrodę w 1970 roku. Z czasem zyskała ona prestiż na całym świecie i obecnie stanowi jedno z najważniejszych wyróżnień, jakie można zdobyć w dziedzinie farmacji i medycyny.