Przejdź do serwisu Servier.pl

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
- wraz z polityką prywatności oraz polityką korzystania z plików cookies

Kliknij poniżej aby pobrać w formacie .PDF:

 

Warunkiem korzystania z Serwisu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, określającym zasady funkcjonowania Serwisu, i wyrażenie zgody na zawarte w nim postanowienia.

Regulamin określa w szczególności zasady świadczenia oraz korzystania z usług dostępnych w Serwisie, prawa i obowiązki Użytkowników i Administratora, a także zasady ochrony danych osobowych Użytkowników.

Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn, w tym z przyczyn technicznych Użytkownik nie jest w stanie zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu, winien jest skontaktować się z Administratorem, kierując wiadomość na adres e-mail: info@pl.netgrs.com w celu nieodpłatnego udostępnienia treści Regulaminu.

  1. Korzystanie z serwisu odbywa się na podstawie i zgodnie z niniejszym regulaminem. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem zostaje zawarta, z zastrzeżeniem usług wymagających dokonania innych formalności opisanych poprzez funkcjonalności Serwisu, po przystąpieniu przez Użytkownika do korzystania z Serwisu.

  2. Z zastrzeżeniem ust. 3, wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje poprzez usunięcie konta Użytkownika i zaprzestanie korzystania z Serwisu.

  3. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, związanej z korzystaniem z Serwisu bez rejestracji, jak również bez tworzenia i bez zarządzania indywidualnym kontem, następuje poprzez zaprzestanie korzystania z Serwisu przez Użytkownika.

  4. Wyrażenia zawarte w Regulaminie zaczynające się od wielkich liter należy interpretować według definicji określonych w §3.

  5. W przypadku, gdy dla danej usługi dostępnej w Serwisie określony został odrębny regulamin świadczenia tej usługi, przed rozpoczęciem korzystania z takiej usługi, Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią dedykowanego dla niej regulaminu, dostępnego w Serwisie, i wyrażenia zgody na zawarte w nim postanowienia.

  6. Postanowienia regulaminu dedykowanego dla danej usługi korzystają z pierwszeństwa przed odmiennymi postanowieniami niniejszego Regulaminu.

Serwis jest serwisem informacyjno-edukacyjnym dla lekarzy, farmaceutów oraz pacjentów, oraz zawierającym informacje o firmie Servier Polska.

  1. Administrator – właścicielem i administratorem Serwisu jest Servier Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Jana Kazimierza 10, 01-248 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS: 0000139202, NIP: 5260302887 (dalej: „Servier Polska”) który świadczy usługi drogą elektroniczną w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

  2. Regulamin - niniejszy dokument, określający zasady świadczenia przez Administratora usług drogą elektroniczną oraz zasady korzystania z tych usług przez Użytkowników, w szczególności określający prawa i obowiązki oraz zakres odpowiedzialności Użytkownika i Administratora Serwisu wraz z polityką dotyczącą korzystania z plików cookie.

  3. Serwis – serwis internetowy Servier Polska dostępny pod adresem www.servier.pl wraz z podstronami dostępnymi pod adresami: www.biuletyn.servier.pl, www.forumprzeciwdepresji.pl, www.dbajoserce.pl, www.wylaczraka.pl oraz www.medplatform.pl, oprogramowaniem i bazami danych.

  4. Użytkownik – osoba fizyczna działająca we własnym imieniu i na własną rzecz albo w imieniu i na rzecz osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, którą należycie reprezentuje, korzystająca z Serwisu na zasadach określonych w Regulaminie.

  1. Do efektywnego korzystania z Serwisu niezbędne są:

    1. sprzęt umożliwiający połączenie z siecią www, wraz z oprogramowaniem umożliwiającym przeglądanie zasobów Serwisu;

    2. połączenie do Internetu;

    3. dostęp do skrzynki pocztowej e-mail umożliwiającej wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail;

  2. Administrator może nie dopuścić do korzystania z Serwisu Użytkownika wykorzystującego w tym celu sprzęt zakłócający działanie Serwisu lub uniemożliwiający lub utrudniający korzystanie z Serwisu przez innych Użytkowników lub zarządzanie nim przez Administratora.

Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Servier Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Jana Kazimierza 10 (dalej „Servier”). Servier dba o bezpieczeństwo Pani/Pana danych osobowych. Servier przetwarza wyłącznie takie dane, które są dopuszczalne przez prawo lub zostały pozyskane od Pani/Pana bezpośrednio a także w zakresie niezbędnym dla osiągnięcia celu ich przetwarzania.

Inspektor Ochrony Danych. W celu monitorowania i nadzoru nad zgodnością przetwarzania danych osobowych Servier wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (dalej: „IOD”).

Kontakt z IOD we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Servier jest możliwy za pośrednictwem następujących kanałów komunikacji:

których dane osobowe zostały pozyskane i są przetwarzane przez Servier Polska Sp. z o.o.

Zakres danych. Servier gromadzi Pani/Pana dane osobowe podane przez Panią/ Pana bezpośrednio, jak również z innych źródeł, takich jak ogólnodostępne bazy danych o przedstawicielach zawodów medycznych. W zależności od charakteru Pani/Pana relacji z Servier, Servier może gromadzić różne kategorie danych. Gromadzone dane osobowe mogą zawierać następujące kategorie informacji:

  • Pani/Pana imię i nazwisko;
  • Dane kontaktowe: adres korespondencyjny, adres miejsca pracy, numer telefonu, adres email;
  • Dane identyfikacyjne: numer Prawa Wykonywania Zawodu, numer PESEL, numer i seria dowodu osobistego;
  • Informacje związane z Pani/Pana aktywnością zawodową: nazwa i adres miejsca pracy oraz informacje  o wykształceniu, specjalizacjach, stanowisku lub funkcjach;
  • Informacje o historii aktywności marketingowych podejmowanych przez Servier, w tym historia spotkań z przedstawicielami Servier;
  • Informacje o udziale w wydarzeniach organizowanych lub wspieranych przez Servier, w tym Kongresach, Szkoleniach;
  • Informacje związane z realizacją i rozliczeniem działań wykonywanych przez Panią/Pana na rzecz Servier, takie jak: numer konta bankowego, oznaczenie właściwego Urzędu Skarbowego;
  • Informacje o charakterze i wartości środków przekazanych przez Servier na Pani/Pana rzecz;
  • Informacje o Pani/Pana aktywności związanej z wykorzystaniem programów i aplikacji wspieranych przez Servier;
  • Informacje o Pani/Pana obszarach zainteresowania zawodowego.

Cele wykorzystania danych. W zależności od charakteru relacji, Servier może przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:

  • Odpowiedzi na zadane przez Panią/Pana indywidualne zapytania, dotyczące produktów Grupy Servier,
  • Przekazywanie materiałów edukacyjnych oraz informacyjnych, związanych z produktami leczniczymi,
  • Odbywanie spotkań ze Specjalistami ds. produktów Servier,
  • Raportowanie przypadków działań niepożądanych, reklamacji oraz prowadzenie innych działań w ramach nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii,
  • Realizacja umowy lub porozumienia,
  • Prowadzenie rejestru wydanych Pani/Panu próbek produktów leczniczych,
  • Organizacja, rozstrzygnięcie i rozliczenie prowadzonych przez Servier Konkursów, Quizów, a także w celu przekazania nagród zwycięzcom takich wydarzeń,
  • Organizacja Pani/Pana udziału w Konferencjach, Szkoleniach,
  • Rozliczenia związane z finansowaniem przez Servier podejmowanych przez Panią/Pana aktywności,
  • Ujawnienie informacji o przekazaniu środków przez Servier na Pani/Pana rzecz,
  • Korzystanie przez Panią/Pana z programów i aplikacji Servier,
  • Analizowanie Pani/Pana aktywności związanych z wykorzystaniem programów i aplikacji  Servier oraz przeglądaniem stron www i serwisów prowadzonych przez Servier,
  • W celach ochrony słusznych interesów Servier oraz innych osób, w tym ochrony bezpieczeństwa usług świadczonych przez Servier.

Podstawa prawna przetwarzania danych. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Servier może być:

  • Pani/Pana zgoda: Możemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych. W przypadku pozyskiwania danych na podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu prawo wycofania zgody w każdym czasie. Wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W zależności od kanału komunikacji Servier wskazuje sposób wycofania udzielonej wcześniej zgody, niemniej jednak może Pani/Pan wycofać zgodę w każdym czasie korzystając z danych kontaktowych wskazanych w niniejszym komunikacie.
  • Realizacja obowiązku prawnego ciążącego na Servier: W niektórych sytuacjach Servier zobowiązany jest na podstawie przepisów prawa do gromadzenia niektórych danych osobowych, w szczególności w celu realizacji obowiązków związanych ze sprawozdawczością finansową i podatkową, prowadzeniem nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii oraz prowadzeniem rejestru wydanych przez Servier próbek produktów leczniczych. W tych sytuacjach nie przysługuje Pani/Panu prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawa żądania ich usunięcia. Wciąż posiada Pani/Pan prawo dostępu do takich danych i ich poprawiania, a także pozostałe uprawnienia, o których mowa w dalszej części komunikatu.
  • Realizacja i rozliczenia związane z umową z Panią/Panem: Servier może przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w związku z realizacją umowy, której jest Pani/Pan stroną. W przypadku przetwarzania danych w tym celu może nie przysługiwać Pani/Panu prawo do sprzeciwu lub w przypadku jego zgłoszenia, niemożliwa będzie realizacja takiej umowy. Wciąż posiada Pani/Pan prawo dostępu do takich danych i ich poprawiania, a także pozostałe uprawnienia o których mowa w dalszej części komunikatu.
  • Realizacja prawnie uzasadnionych interesów Servier: Servier może przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu realizacji uzasadnionych interesów Servier, o ile nie przeważają nad nimi Pani/Pana podstawowe prawa i wolności. Servier może przetwarzać Pani/Pana dane w celu prowadzenia korespondencji z Panią/Panem oraz przekazywania Pani/Panu informacji, w celu prowadzenia analiz dotyczących Pani/Pana aktywności w kontekście produktów i usług Servier, ale również w celu ochrony słusznych interesów Servier oraz innych osób.

Ujawnienie danych. W celu realizacji powyższych działań Servier może korzystać z usług innych podmiotów działających w imieniu i na zlecenie Servier – „Dostawców Servier”. W pewnych sytuacjach, w celu i zakresie niezbędnym do realizacji Pani/Pana żądania, realizacji umowy lub świadczenia usługi, Servier może ujawnić Pani/Pana dane osobowe innym podmiotom, takim jak hotele, przewoźnicy, organizatorzy wydarzeń, w których Pani/Pan bierze udział, a także podmiotom z Grupy Servier. W przypadku uzyskania Pani/Pana zgody na ujawnienie danych o wartości świadczeń przekazanych przez Servier na Pani/Pana rzecz, określone dane osobowe mogą zostać ujawnione przez Servier nieograniczonemu kręgowi odbiorców, poprzez umieszczenie ich na ogólnodostępnej stronie internetowej Servier.

Przekazanie danych do państw trzecich. Niektórzy odbiorcy danych mogą mieć siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, niezapewniającym odpowiedniego stopnia ochrony („Państwo trzecie”). W każdym przypadku przekazanie takie odbywa się wyłącznie z wykorzystaniem właściwych zabezpieczeń związanych z takim przetwarzaniem danych, w tym w szczególności na podstawie umowy z odbiorcą danych z wykorzystaniem Standardowych Klauzul Umownych, zatwierdzonych przez Komisję Europejską lub aktualnych Wiążących Reguł Korporacyjnych, o ile do takiego transferu dochodzi w ramach podmiotów z Grupy Servier.

Okres przechowywania danych.  Servier będzie przechowywał pozyskane od Pani/Pana dane osobowe przez okres wynikający z Pani/Pana relacji z Servier, a także w okresie określonym  w przepisach oraz niezbędnym dla do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Servier może przechowywać Pani/Pana dane osobowe w następujących terminach:

  • W okresie do odwołania udzielonej przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych,
  • W przypadku danych pozyskanych w związku z nadzorem nad bezpieczeństwem farmakoterapii, w okresie 10 lat po wygaśnięciu pozwolenia na dopuszczenie do obrotu, a po tym czasie dane zostaną usunięte lub poddane anonimizacji,
  • W okresie 7 lat w celu prowadzenia sprawozdawczości finansowej oraz podatkowej w przypadku, gdy dane dotyczą takich działań Servier,
  • W okresie 10 lat od ostatniej relacji z Servier w celu prowadzenia statystyk oraz analiz a także ustalenia, dochodzenia oraz ochrony roszczeń Servier.

Informacja o dobrowolności podania danych. W zależności od charakteru i kontekstu podanie Pani/Pana danych osobowych może być obowiązkowe.

  • Podanie Pani/Pana danych osobowych Servier jest dobrowolne;
  • Niemniej jednak podejmowanie pewnych działań, w tym świadczenie usług lub realizacja umowy z Servier może wiązać się z koniecznością podania danych w zakresie niezbędnym dla realizacji takiej umowy;
  • Ponadto, Servier jak każdy podmiot gospodarczy, podlega przepisom prawa. Obowiązek podania pewnych danych może wynikać z takich przepisów (np. konieczność podania danych w przypadku pozyskiwania bezpłatnych próbek produktów leczniczych, czy też obowiązek przechowywania danych w wiążących umowach i o przekazanych Pani/Panu środków finansowych przez Servier).

Automatyczne podejmowanie decyzji. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane w celu podejmowania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu i wywołuje wobec Pani/Pana skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Panią/Pana wpływa.

Pani/Pana prawa w odniesieniu do przetwarzania danych przez Servier.

W związku  z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Servier, posiada Pani/Pan szereg uprawnień.

Przysługujące Pani/Panu prawa Na czym polega Pani/Pana prawo?
prawo dostępu do danych osobowych
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł domagać się informacji o tym, jakie dane osobowe przetwarza Servier, w tym otrzymania kopii swoich danych osobowych przetwarzanych przez Servier.
prawo sprostowania danych osobowych
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł domagać się poprawienia Pani/Pana danych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia danych, które są niekompletne.
prawo usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”)
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł domagać się od Servier usunięcia wszystkich swoich danych w niektórych przypadkach, m.in. w razie cofnięcia zgody na ich przetwarzania lub gdy Pani/Pana dane były przetwarzane niezgodnie z prawem.
  • Nie będzie Pani/Pan mogła skorzystać z tego uprawnienia, gdy przetwarzanie danych przez Servier wynika z realizacji przepisów prawa.
prawo sprzeciwu
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł w dowolnym momencie domagać się wstrzymania przetwarzania Pani/Pana danych przez Servier z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją w wypadku, w którym Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do celów wynikających prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Servier lub stronę trzecią (np. w celu prowadzenia statystyk i analiz).
  • W takim wypadku Servier przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, chyba że będą istnieć ważne prawnie i uzasadnione:
  • podstawy do ich przetwarzania, nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności; lub
  • podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł domagać się „zablokowania” Pani/Pana danych (tj. zatrzymania wszelkiego przetwarzania danych poza ich przechowywaniem przez Servier) w określonych sytuacjach, m.in. czasie niezbędnym do ich poprawienia lub gdy nie będą one dalej potrzebne Servier, lecz ich przechowywanie będzie Pani/Panu potrzebne np. do ochrony Pani/Pana praw.
prawo do przenoszenia danych osobowych
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł domagać się otrzymania Pani/Pana danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł żądać uzyskania danych lub przesłania tych danych bezpośrednio innemu administratorowi, o ile będzie to technicznie możliwe.
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
  • W razie podejrzenia naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (np. gdy uważa Pani/Pan, że Servier podczas przetwarzania Pani/Pana danych osobowych narusza Pani/Pana prawa albo ich nie wykonuje) przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia skargi do właściwego organu nadzorczego.

Kontakt w sprawach dotyczących ochrony danych.

Jeśli chce Pani/Pan dowiedzieć się więcej na temat:

  • przysługujących Pani/Panu praw związanych z Pani/Pana danymi osobowymi  lub
  • przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Servier;

uprzejmie prosimy o kontakt według podanych poniżej danych kontaktowych:

których dane osobowe zostały pozyskane i są przetwarzane przez Servier Polska Sp. z o.o.

Zakres danych.  Servier gromadzi Pani/Pana dane osobowe podane przez Panią/ Pana bezpośrednio, jak również dane pozyskane od podmiotu w którego imieniu Pani/Pan występuje. W zależności od charakteru Pani/Pana relacji z Servier, Servier może gromadzić różne kategorie danych. Gromadzone dane osobowe zawierają Pani/Pana imię i nazwisko oraz inne służbowe dane kontaktowe: adres korespondencyjny, nazwa miejsca pracy, adres miejsca pracy, numer telefonu służbowego, adres email, zajmowane stanowisko.

Cele wykorzystania danych oraz podstawa prawna. Dane osobowe przekazane Servier będą przetwarzane w celu realizacji uzasadnionego interesu Servier, którym jest prowadzenie bieżących kontaktów biznesowych, oferowanie lub zamawianie produktów i usług oraz potwierdzanie wykonania czynności służbowych, w tym realizacji umowy, pomiędzy naszymi podmiotami.

Ujawnienie danych. W celu realizacji powyższych działań Servier może korzystać z usług innych podmiotów działających w imieniu i na zlecenie Servier – „Dostawców Servier”. W pewnych sytuacjach, w celu i zakresie niezbędnym do realizacji Pani/Pana żądania, realizacji umowy lub świadczenia usługi, Servier może ujawnić Pani/Pana dane osobowe innym podmiotom, takim jak np. hotele, przewoźnicy, organizatorzy wydarzeń, a także podmiotom z Grupy Servier.

Przekazanie danych do państw trzecich. Niektórzy odbiorcy danych mogą mieć siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, niezapewniającym odpowiedniego stopnia ochrony („Państwo trzecie”). W każdym przypadku przekazanie takie odbywa się wyłącznie z wykorzystaniem właściwych zabezpieczeń związanych z takim przetwarzaniem danych, w tym w szczególności na podstawie umowy z odbiorcą danych z wykorzystaniem Standardowych Klauzul Umownych, zatwierdzonych przez Komisję Europejską lub aktualnych Wiążących Reguł Korporacyjnych, o ile do takiego transferu dochodzi w ramach podmiotów z Grupy Servier.

Okres przechowywania danych.  Servier będzie przechowywał pozyskane od Pani/Pana dane osobowe przez okres wynikający z Pani/Pana relacji z Servier, a także w okresie określonym w przepisach oraz niezbędnym dla do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Pani/Pana prawa w odniesieniu do przetwarzania danych przez Servier.

W związku  z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Servier, posiada Pani/Pan szereg uprawnień.

Przysługujące Pani/Panu prawa Na czym polega Pani/Pana prawo?
prawo dostępu do danych osobowych
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł domagać się informacji o tym, jakie dane osobowe przetwarza Servier, w tym otrzymania kopii swoich danych osobowych przetwarzanych przez Servier.
prawo sprostowania danych osobowych
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł domagać się poprawienia Pani/Pana danych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia danych, które są niekompletne.
prawo usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”)
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł domagać się od Servier usunięcia wszystkich swoich danych w niektórych przypadkach, m.in. w razie cofnięcia zgody na ich przetwarzania lub gdy Pani/Pana dane były przetwarzane niezgodnie z prawem.
  • Nie będzie Pani/Pan mogła skorzystać z tego uprawnienia, gdy przetwarzanie danych przez Servier wynika z realizacji przepisów prawa.
prawo sprzeciwu
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł w dowolnym momencie domagać się wstrzymania przetwarzania Pani/Pana danych przez Servier z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją w wypadku, w którym Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do celów wynikających prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Servier lub stronę trzecią (np. w celu prowadzenia statystyk i analiz).
  • W takim wypadku Servier przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, chyba że będą istnieć ważne prawnie i uzasadnione:
  • podstawy do ich przetwarzania, nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności; lub
  • podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł domagać się „zablokowania” Pani/Pana danych (tj. zatrzymania wszelkiego przetwarzania danych poza ich przechowywaniem przez Servier) w określonych sytuacjach, m.in. czasie niezbędnym do ich poprawienia lub gdy nie będą one dalej potrzebne Servier, lecz ich przechowywanie będzie Pani/Panu potrzebne np. do ochrony Pani/Pana praw.
prawo do przenoszenia danych osobowych
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł domagać się otrzymania Pani/Pana danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
  • Będzie Pani/Pan mogła/mógł żądać uzyskania danych lub przesłania tych danych bezpośrednio innemu administratorowi, o ile będzie to technicznie możliwe.
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
  • W razie podejrzenia naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (np. gdy uważa Pani/Pan, że Servier podczas przetwarzania Pani/Pana danych osobowych narusza Pani/Pana prawa albo ich nie wykonuje) przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia skargi do właściwego organu nadzorczego.

Kontakt w sprawach dotyczących ochrony danych.

Jeśli chce Pani/Pan dowiedzieć się więcej na temat:

  • przysługujących Pani/Panu praw związanych z Pani/Pana danymi osobowymi  lub
  • przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Servier;

uprzejmie prosimy o kontakt według podanych poniżej danych kontaktowych:

W związku z Pani/Pana kontaktem z Servier Polska Sp. z o.o. (dalej jako: „Servier”) w celu zgłoszenia działania niepożądanego lub reklamacji, Servier poniżej informuje, w jaki sposób Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z takim zgłoszeniem.

Kto jest administratorem Pani/Pana danych osobowych?

Administratorem Pani/Pana danych osobowych przekazanych za pomocą infolinii (lub w inny sposób) w celu zgłoszenia podejrzenia działania niepożądanego, reklamacji oraz prowadzenia innych działań w ramach nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii, jest podmiot odpowiedzialny za dany produkt leczniczy („Podmiot odpowiedzialny” lub „Podmioty odpowiedzialne”).

Podmiot odpowiedzialny został wskazany w każdej ulotce dla pacjenta i charakterystyce produktu leczniczego, ale także pod tym linkiem . Informacje podane w niniejszym dokumencie odnoszą się do wszystkich podmiotów odpowiedzialnych, o których informujemy w zdaniu poprzednim, w tym:

  • LLS (Les Laboratoires Servier) 50, rue Carnot, 92284 Suresnes Cedex, Francja
  • ANPHARM Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne S.A., ul. Annopol 6B, 03-236 Warszawa, Polska
  • CTI Life Sciences Limited, Highlands House, Basingstoke Road, Spencers Wood, Reading Berkshire RG7 1NT, Wielka Brytania

Adres kontaktowy do wszystkich wyżej wymienionych podmiotów: Servier Polska Sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza 10, 01-248 Warszawa, lub adres e-mail: dane.osobowe@servier.com

Podkreślamy, że każdy z Podmiotów odpowiedzialnych, w zakresie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, działa jako niezależny administrator danych tj. samodzielnie i niezależnie od Servier decyduje o tym, w jakich celach i jakimi sposobami przetwarzane są Pani/Pana dane osobowe. Servier nie jest administratorem tych danych, ale służy jako podmiot, z którym może Pani/Pan się skontaktować w przypadku jakichkolwiek kwestii związanych z ochroną danych osobowych, przetwarzanych przez którykolwiek z Podmiotów odpowiedzialnych.

Od kogo uzyskaliśmy Pani/Pana dane osobowe?

Na potrzeby nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii i reklamacji, Pani/Pana dane osobowe uzyskaliśmy bezpośrednio od Pani/Pana. Ani Servier ani Podmioty odpowiedzialne nie będą uzyskiwały Pani/Pana danych osobowych ze źródeł innych niż bezpośrednio od Pani/Pana, chyba, że wyrazi Pani/Pan zgodę na uzyskanie Pani/Pana danych z dokumentacji medycznej, która Pana/Pani dotyczy. W takim przypadku będziemy mogli uzyskać Pani/Pana dane osobowe od lekarza prowadzącego lub ośrodka, w którym prowadzone było Pani/Pana leczenie.

W jaki sposób można się z nami skontaktować?

Aby uzyskać więcej informacji na temat przetwarzania Pani/Pana danych osobowych można skontaktować się z inspektorem ochrony danych wyznaczonym przez Podmioty odpowiedzialne na podstawie wskazanych danych kontaktowych:

  • telefonicznie na numer: (22) 594 90 00
  • w formie elektronicznej na adres: dane.osobowe@servier.com
  • w formie pisemnej na adres: Servier Polska Sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza 10, 01-248 Warszawa

Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Podmioty odpowiedzialne?

Podmioty odpowiedzialne przetwarzają Pani/Pana dane osobowe, gdy jest to niezbędne do spełnienia wymogów prawa w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii, w tym ustawy z dnia 6 stycznia 2001 r. prawo farmaceutyczne oraz przepisów ustanowionych przez Unię Europejską, np. Rozporządzenia (WE) nr 726/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. ustanawiające wspólnotowe procedury wydawania pozwoleń dla produktów leczniczych stosowanych u ludzi i do celów weterynaryjnych i nadzoru nad nimi oraz ustanawiające Europejską Agencję Leków, jak też Rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 520/2012 z dnia 19 czerwca 2012 r. w sprawie działań związanych z nadzorem nad bezpieczeństwem farmakoterapii, o których mowa w rozporządzeniu (WE) nr 726/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady i w dyrektywie 2001/83/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.

W przypadku rozpatrywania reklamacji, podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych są przepisy obowiązującego prawa, np. ustawa prawo cywilne lub wspomniane wcześniej prawo farmaceutyczne.

Czy podanie Podmiotom odpowiedzialnym danych osobowych jest obowiązkowe?

Podanie danych jest obowiązkowe i niezbędne dla umożliwienia Podmiotom odpowiedzialnym przyjmowania zgłoszeń działań niepożądanych.

Podanie danych jest dobrowolne w przypadku składania reklamacji, ale bez podania tych danych Podmioty odpowiedzialne nie będą mogły jej rozpatrzyć.

Jeśli nie poda nam Pani/Pan tych informacji, może to stanowić utrudnienie lub uniemożliwienie wykonania celów wskazanych powyżej.

Jakie ma Pan/Pani uprawnienia wobec Podmiotów odpowiedzialnych w zakresie przetwarzanych danych?

Jest Pani/Pan uprawniony/a do żądania dostępu do danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowania, a także ma Pani/Pan prawo wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

Uprawnienia te może Pani/Pan wykonać:

  • w odniesieniu do żądania sprostowania danych: dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  • w odniesieniu do żądania usunięcia danych: dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Podmiot odpowiedzialny; jeżeli podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych była zgoda – gdy cofnie Pani/Pan swoją zgodę na przetwarzanie danych (w zakresie objętym zgodą); zgłosi Pani/Pan uprzednio sprzeciw wobec przetwarzania tych danych; dane są przetwarzane niezgodnie z prawem; dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
  • w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych: dane są nieprawidłowe – na okres pozwalający Podmiotowi odpowiedzialnemu sprawdzić prawidłowość tych danych; dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będzie Pani/Panu chciał/a, aby zostały usunięte; dane nie są już potrzebne Podmiotowi odpowiedzialnemu, ale mogą być potrzebne Pani/Panu do obrony lub dochodzenia roszczeń; lub wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
  • w odniesieniu do żądania przeniesienia danych: przetwarzanie danych odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody lub umowy zawartej z Panem/Panią oraz przetwarzanie to odbywa się w sposób automatyczny.

Ma Pani/Pan prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, gdy są one przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony Pana/Pani szczególną sytuacją.

W zakresie, w jakim udzielił/a Pani/Pana zgodę na przetwarzanie danych osobowych, może Pani/Pan cofnąć tę zgodę w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem swoich danych osobowych przez Podmioty odpowiedzialne do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Komu Podmioty odpowiedzialne udostępniają Pani/Pani dane osobowe?

Podmioty odpowiedzialne mogą przekazywać Pani/Pana dane osobowe innym podmiotom, tj.:

  1. innym spółkom z grupy kapitałowej Servier, jeżeli będzie to uzasadnione obowiązującymi przepisami prawa;
  2. organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów prawa,
  3. właściwym komisjom bioetycznym lub krajowym bądź zagranicznym władzom regulacyjnym w związku z wypełnianiem przez powyższe władze obowiązków w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii.

Jak długo Podmioty odpowiedzialne przechowują Pani/Pana dane osobowe?

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wyżej wskazanych celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla realizacji przez Podmioty odpowiedzialne uzasadnionego interesu administratora danych.

Przepisy prawa nakazują nam przechowywać dane pozyskane w związku z nadzorem nad bezpieczeństwem farmakoterapii przez okres 10 lat po wygaśnięciu pozwolenia na dopuszczenie do obrotu danego produktu leczniczego, a po tym czasie dane zostaną usunięte lub poddane anonimizacji.

Podmioty odpowiedzialne mogą przetwarzać dane osobowe związane z reklamacjami przez okres 7 lat po złożeniu reklamacji.

Do jakich państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego Podmioty odpowiedzialne przekazują Pani/Pana dane?

Nie przekazujemy Pani/Pana danych osobowych do państw spoza EOG.

Czy Podmioty odpowiedzialne profilują Pani/Pana dane osobowe lub przetwarzają je automatycznie w sposób wpływający na Pani/Pana prawa?

Profilowanie danych osobowych rozumiane jest jako zautomatyzowane przetwarzanie Pani/Pana danych, które polega na ich wykorzystaniu do oceny niektórych czynników dotyczących, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy, sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.

Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym na podstawie otrzymanych od Pani/Pana danych osobowych nie będzie miało miejsca ich profilowanie.

  1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (dalej „RODO”) w celu przeprowadzenia i rozstrzygnięcia procesu rekrutacji zgodnie z:
    1. 6 ust. 1 lit. c) RODO, w wykonaniu obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności art. 221 kodeksu pracy (Dz.U. 1974 nr 24 poz. 141 z późn. zm.);
    2. 6 ust. 1 lit. a) RODO, na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody – w odniesieniu do danych wykraczających poza zakres określony w przepisach prawa;
    3. 6 ust. 1 lit f) RODO, w celu realizacji uzasadnionych interesów administratora, w tym w celu potwierdzenia podejmowanych działań w trakcie procesu rekrutacyjnego oraz ochrona przed ewentualnymi roszczeniami.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w czasie trwania procesu rekrutacji oraz w okresie 6 miesięcy po jego zakończeniu. W przypadku udzielonej odrębnej zgody na przetwarzanie danych w celach przyszłych rekrutacji, dane będą przechowywane do czasu wycofania zgody, nie dłużej jednak niż przez okres 2 lat.
  3. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych – w zakresie określonym w RODO.
  4. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  5. Podane dane będą udostępniane wyłącznie podwykonawcom oraz uprawnionym organom na podstawie przepisów prawa. Podane dane mogą być udostępniane podmiotom z Grupy Servier w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia procesu rekrutacji.
  6. Przetwarzanie danych może wiązać się z przekazywaniem danych do podmiotów z Państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, które nie zapewniają odpowiedniego poziomu ochrony. W każdym przypadku podmioty z takich państw trzecich zobowiązują się umownie do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa przetwarzanym danym osobowym oraz dbania o prawa i wolności osób, których dane dotyczą.
  7. Decyzje dotyczące przeprowadzenia oraz rozstrzygnięcia procesu rekrutacji nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
  8. Podanie danych w zakresie określonym przez kodeks pracy oraz akty wykonawcze jest niezbędne do przeprowadzenia rekrutacji. Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne i wymaga Pani/Pana zgody.
  9. W przypadku braku klauzuli zgody w dokumentach przedkładanych w trakcie procesu rekrutacji wykraczających poza zakres określony w kodeksie pracy, pracodawca nie może przetwarzać tych danych. Przesłane oferty zostaną zniszczone bez ich rozpatrywania.
  10. Ma Pani/Pan również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezgodne z prawem.
.

  1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
    • 6 ust. 1 lit. b) RODO, w związku z zawarciem, realizacją i rozliczeniem umowy z Panią/Panem; Dane będą przetwarzane w okresie trwania umowy. Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy.
    • 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z realizacją ciążących na podmiocie przyjmującym na praktykę lub staż obowiązków wynikających z przepisów prawa oraz ze względu na korzystanie przez Panią/Pana ze szczególnych uprawnień przewidzianych w prawie pracy, ustawie o praktykach absolwenckich lub innych przepisach prawa. Dane w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa w tym w szczególności wystawienia zaświadczenia o odbytej praktyce/stażu, rozliczeń podatkowych, ubezpieczeń społecznych, będą przetwarzane przez okres jaki jest wymagany przez poszczególne przepisy prawa z uwzględnieniem terminów przedawnienia dla poszczególnych roszczeń. Obowiązek podania danych wynika z przepisów prawa.
    • 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. udzielonej przez Panią/Pana zgody, np. na wykorzystanie wizerunku, adresu email, w związku z realizacją działań wskazanych każdorazowo w treści takiej zgody. Dane pozyskane na podstawie zgody będą przetwarzane do czasu jej wycofania lub ustania celu przetwarzania. Podanie danych jest dobrowolne, niepodanie danych nie powoduje negatywnych konsekwencji. Zgoda może być cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    • 6 ust. 1 lit. f) RODO, w związku z realizacją naszych prawnie uzasadnionych interesów, w szczególności w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i ochrony mienia i tajemnicy przedsiębiorstwa oraz dla ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń. Dane będą przetwarzane w okresie wygaśnięcia poszczególnych roszczeń.
  2. Pani/Pana dane mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów prawa (np. ZUS, US, komornik, policja) oraz podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie administratora (np. firmom szkoleniowym), a także, w zakresie umożliwiającym kontakt z Panią/Panem, naszym klientom oraz dostawcom w celu prowadzenia bieżących aktywności służbowych. Pani/Pana dane osobowe mogą być również udostępnione innym podmiotom w celu realizacji podejmowanych przez Panią/Pana działań lub na Pani/Pana żądanie, np. w celu organizacji podróży (biuro podróży, przewoźnik) i zakwaterowania (hotel).
  3. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały automatycznemu podejmowaniu decyzji mających istotny wpływ lub wywołujących skutki prawne.
  4. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych – w zakresie określonym w RODO.
  5. Ma Pani/Pan również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezgodne z prawem.
  1. Wszelka korespondencja kierowana przez Servier Polska, w tym w szczególności wiadomości e-mail oraz załączone do nich pliki, ze względu na możliwość zawierania nieujawnionych do publicznej wiadomości informacji o charakterze technicznym, technologicznym, organizacyjnym oraz innym, mającym znaczenie gospodarcze (know-how), jak również informacji chronionych prawami własności intelektualnej, ma charakter poufny i jest przeznaczona wyłącznie dla oznaczonego adresata.

  2. Informacje, o których mowa powyżej stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji, w stosunku do której Servier Polska podejmuje niezbędne działania w celu zachowania poufności.

  3. Wszelkie rozpowszechnianie, ujawnianie, kopiowanie i wykorzystywanie jakichkolwiek informacji, zawartych w omyłkowo skierowanej korespondencji, bez uzyskania uprzedniej zgody Servier Polska jest zabronione i może stanowić czyn nieuczciwej konkurencji.

  4. Użytkownik, jak również każda inna osoba, niebędąca właściwym adresatem wiadomości, do której omyłkowo skierowano korespondencję, zobowiązana jest do natychmiastowego powiadomienia Servier Polska o tym fakcie oraz odesłania dokumentu lub usunięcia/zniszczenia wiadomości e-mail oraz ich kopii i zapisów na wszelkich nośnikach.

  1. Administrator oświadcza, iż prawidłowa obsługa Serwisu oraz zapewnienie Użytkownikom bezpieczeństwa w tym zakresie wymaga korzystania z plików cookie. Administrator informuje Użytkownika, iż w ramach Serwisu wykorzystywane są pliki cookie i o tym, że Użytkownik może zarządzać nimi za pomocą ustawień swoje przeglądarki internetowej.

  2. Pliki cookies są małymi, najczęściej tekstowymi plikami zawierającymi dane informatyczne. Dzięki przechowywaniu przez przeglądarkę internetową komputera, smartphonu lub innego urządzenia, służącego do przeglądania stron internetowych przez użytkownika, mogą one być ponownie odczytane w przyszłości. Pliki „cookie” są aktualnie wykorzystywane przez prawie wszystkie strony internetowe. Pozwalają stronie internetowej na rozpoznanie użytkownika poprzez ich wysyłanie przez przeglądarkę do danej strony internetowej. Pliki cookies zawierają dane osobowe, jednak są one zaszyfrowane i dostęp do nich jest ograniczony do Administratora Serwisu.

  3. Pliki cookie wykorzystywane są zarówno w samym Serwisie, jak i na jego podstronach w następujących celach:

    1. umożliwienie identyfikacji sesji Użytkownika zalogowanego w serwisie

    2. dostosowanie treści Serwisu do preferencji Użytkownika

    3. cele statystyczne

  4. Zasady wykorzystywania plików cookie podlegają Polityce prywatności Administratora, której zasady określa § 5 Regulaminu.

  5. Administrator informuje, iż pliki cookie zawierają takie dane informatyczne jak: nazwa strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu Użytkownika, zapis parametrów i statystyki oraz unikalny numer. Są kierowane do Serwisu za pośrednictwem przeglądarki internetowej.

  6. Dostęp do danych osobowych, zawartych w plikach cookie, ma tylko Administrator. Wykorzystanie danych osobowych odbywać się będzie na zasadach określonych w § 5 Regulaminu w celu zapewnienia jak najbardziej efektywnego korzystania z Serwisu przez Użytkownika. Pliki cookies nie zawierają żadnych danych osobowych, które pozwalałyby Administratorowi na identyfikację na ich podstawie tożsamości konkretnych Użytkowników.

  7. Administrator informuje Użytkownika, iż decyzję co do zakresu wykorzystywania plików cookie Użytkownik może podjąć i wdrożyć w życie za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej.

  1. Użytkownik zobowiązuje się do:

    1. przestrzegania Regulaminu

    2. nie naruszania w sposób bezprawny praw autorskich, praw pokrewnych, dóbr osobistych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych jak i innych praw na dobrach niematerialnych Administratora i osób trzecich,

    3. powstrzymania się od jakichkolwiek działań, które naruszałyby prywatność Użytkowników, przede wszystkim polegających na zbieraniu, przetwarzaniu i rozpowszechnianiu informacji o Użytkownikach bez ich wyraźnej zgody, z wyjątkiem sytuacji gdy powyższe czynności są zgodne z przepisami prawa i postanowieniami niniejszego Regulaminu,

    4. powstrzymania się od jakichkolwiek działań, które mogłyby utrudniać lub zakłócać funkcjonowanie Serwisu, a także działań polegających na niszczeniu, zmianie, usuwaniu, uszkadzaniu, utrudnianiu dostępu do Serwisu innych Użytkowników lub Administratorowi.

  1. Administrator umieszcza w Serwisie informacje dotyczące:

    1. produktów leczniczych

    2. zagadnień medycznych

    3. działalności firmy

  2. Jakiekolwiek informacje dotyczące produktów leczniczych zamieszczone w Serwisie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie powinny być traktowane jako reklama jakichkolwiek produktów leczniczych ani tym bardziej jako porada medyczna.

  3. Administrator wyraźnie zastrzega, że  wykorzystanie jakichkolwiek zamieszczonych w Serwisie informacji dotyczących zastosowania produktów leczniczych wymaga uprzedniego uzyskania fachowej porady lekarza lub farmaceuty.

  1. Administrator zezwala na umieszczanie na stronach internetowych odesłań (linków) prowadzących do strony głównej Serwisu, z tym zastrzeżeniem, że treści zamieszczone na tych stronach nie będą naruszać prawa, w tym dóbr osobistych osób trzecich, jak również, tajemnicy przedsiębiorstwa, know how, zasad współżycia społecznego czy też dobrych obyczajów.

  2. Administrator nie wyraża zgody na umieszczanie na stronach internetowych odesłań do treści prezentowanych w Serwisie, w tym w szczególności deep links, frame-links, oraz inline links, mogących w sposób bezprawny naruszyć prawa własności intelektualnej Administratora lub osób trzecich.

  1. Administrator dołoży należytej staranności w celu zapewnienia jak najwyższej jakości Usług i bezawaryjnego funkcjonowania Serwisu.

  2. Administrator zastrzega, iż dla prawidłowego funkcjonowania Serwisu niezbędne jest prowadzenie, od czasu do czasu, napraw, konserwacji, przeglądów, ulepszeń, zmian Serwisu lub jego elementów. Administrator uprzedza, iż w czasie dokonywania wspomnianych czynności, dostęp do wszystkich lub wybranych funkcjonalności Serwisu może być wyłączony lub ograniczony. Użytkownicy zostaną każdorazowo powiadomieni o planowanych przez Administratora przerwach technicznych i czasie ich trwania. O przerwach wynikłych z przyczyn niezależnych od Administratora i przez niego nie planowanych Administrator powiadomi Użytkowników niezwłocznie jak tylko to będzie możliwe, za pomocą dostępnych środków.

  3. Administrator oświadcza iż nie sprawdza ani nie monitoruje treści stron lub plików, do których prowadzą linki umieszczone w Serwisie ani materiałów lub informacji umieszczonych w ramach Serwisu przez Użytkowników.

  4. Administrator niezwłocznie usunie linki umieszczone na stronach Serwisu lub materiały lub informacje umieszczone w Serwisie przez Użytkowników, w przypadku powzięcia wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze tych treści.

  5. Treści umieszczane przez Użytkowników nie są poglądami i opiniami Administratora.

  6. Zgłoszenia naruszeń należy przesyłać na adres e-mail info@pl.netgrs.com

  7. Zgłoszenie naruszenia Regulaminu lub prawa jest rozpatrywane, niezwłocznie po otrzymaniu przez Administratora wiarygodnej informacji o naruszeniu.

  8. Administrator informuje drogą mailową osobę, która zgłosiła naruszenie oraz możliwego do zidentyfikowania przez Administratora Użytkownika, którego dotyczy zgłoszenie, o sposobie rozstrzygnięcia w sprawie zgłoszonego naruszenia. Administrator może poprosić zgłaszającego o przekazanie dodatkowych informacji, które umożliwią mu zapewnienie właściwej reakcji.

  9. Administrator powiadomiony o naruszeniu niniejszego Regulaminu, w szczególności o pojawieniu się w Serwisie treści naruszających Regulamin lub obowiązujące prawo, może zablokować dostęp do treści, co do którego zgłoszono naruszenie, do czasu rozpatrzenia zgłoszonego naruszenia.

  10. Administrator po upewnieniu się co do prawdziwości i zasadności zgłoszonego naruszenia, usunie z Serwisu treści objęte takim zgłoszeniem.

  1. Wszelkie reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu należy zgłaszać Administratorowi na adres e-mail: info@pl.netgrs.com

  2. Reklamacja powinna zawierać przynajmniej nazwę konta, adres mailowy Użytkownika i zwięzłe przedstawienie problemu. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Administrator może zwrócić się do Użytkownika składającego reklamację o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.

  3. Administrator rozpatrzy zgłoszoną przez Użytkownika reklamację, w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji.

  4. Administrator udzieli odpowiedzi na reklamację przesyłając wiadomość e-mail na adres elektroniczny Użytkownika oddany przy zgłaszaniu reklamacji.

  1. Właścicielem praw do domeny, Serwisu, jego nazwy, layoutu jest Administrator. Treści lub materiały umieszczone w ramach Serwisu przez Administratora udostępniane są Użytkownikom wyłącznie na osobisty użytek prywatny. Przez sam fakt umieszczenia lub udostępnienia tych treści lub materiałów Administrator nie udziela zgody ani nie przenosi na nikogo jakichkolwiek praw do tych treści lub materiałów.

  2. Jakiekolwiek zwielokrotnianie, w tym kopiowanie, korzystanie lub inne publiczne rozpowszechnianie lub udostępnianie wskazanych powyżej treści lub materiałów wymaga zgody Administratora, udzielonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem dozwolonego użytku osobistego.

  3. Nazwy handlowe, nazwy produktów leczniczych lub inne oznaczenia podlegają ochronie prawnej.

  1. W Serwisie może znajdować się, właściwie oznaczona, podstrona zawierająca materiały przeznaczone tylko i wyłącznie dla osób z wykształceniem medycznym lub farmaceutycznym, w szczególności lekarzy i farmaceutów.

  2. Korzystanie z Serwisu w tym zakresie odbywa się na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, przy jednoczesnym ograniczeniu do niego dostępu do grona osób, o których mowa w ust. 1 powyżej. Stosowny formularz rejestracyjny udostępniony jest przez funkcjonalności Serwisu.

  1. Serwis może stanowić informację handlową dotyczącą Administratora i jego usług lub produktów.

  2. Treści zamieszczone w materiałach zawartych w Serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie mogą być traktowane jako forma konsultacji. Dotyczy to także artykułów z prasy specjalistycznej.

  3. Informacja handlowa zamieszczona w Serwisie nie stanowi oferty świadczenia usług lub oferty sprzedaży jakichkolwiek produktów, chyba że wyraźnie to przy opisie takiej informacji zaznaczono.

  1. Niniejszy Regulamin, w aktualnej wersji jest nieodpłatnie dostępny pod adresem servier.pl/regulamin w sposób pozwalający na jego odczytanie i utrwalanie.

  2. W terminie 14 dni od zawarcia umowy Użytkownik, będący konsumentem w rozumieniu przepisów prawa ma prawo od niej odstąpić, chyba że wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy. Wyrażenie zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi skutkuje utratą prawa odstąpienia od umowy. Użytkownik wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi polegającej na dostarczaniu treści cyfrowych dostępnych bezpłatnie w ramach Serwisu wraz z rozpoczęciem korzystania z Serwisu, a w przypadku treści cyfrowych, które dostępne są po ściągnięciu na urządzenie Użytkownika (downloading), w momencie rozpoczęcia pobierania wybranego pliku z Serwisu.

  3. Prawo odstąpienia można wykonać poprzez złożenie oświadczenia woli w formie pisemnej lub w formie elektronicznej, a w przypadku Użytkowników niezarejestrowanych poprzez zaprzestanie korzystania z Serwisu.

  4. Administrator uprawniony jest do wypowiedzenia umowy i do zablokowania dostępu do Serwisu Użytkownikowi korzystającego z Serwisu w sposób sprzeczny z prawem lub postanowieniami Regulaminu. W przypadku gdy naruszenie ma charakter usuwalny Administrator wezwie identyfikowalnego przez rejestrację Użytkownik do usunięcia stanu naruszenia i przywrócenia stanu zgodnego z Regulaminem lub prawem w wyznaczonym terminie i może zablokować takiemu Użytkownikowi dostęp do Serwisu po bezskutecznym upływie takiego terminu.

  5. W razie zmiany Regulaminu, Użytkownik zostanie poinformowany o tym fakcie oraz treści wprowadzanych zmian za pomocą Serwisu. Jednocześnie, Administrator udostępni Użytkownikowi bezpośrednio nową wersję Regulaminu za pomocą Serwisu. W celu prawidłowego korzystania z Serwisu, Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z treścią zmienionego Regulaminu. Jeśli Użytkownik nie wyraża zgody na zmianę Regulaminu powinien zaprzestać korzystania z Serwisu i może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług za pomocą Serwisu.

  6. Regulamin wchodzi w życie w ciągu 7 dni od dnia zamieszczenia go w Serwisie w sposób określony w ust. 1., a zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem 14 dni od poinformowania o nich Użytkowników w sposób określony w ust. 6.

  7. W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostało uznane prawomocnym wyrokiem sądu za sprzeczne z prawem, pozostaje to bez wpływu na pozostałe postanowienia Regulaminu.

  8. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie znajdą przepisy obowiązującego prawa.

  9. Wszelkie spory rozpatrywane będą zgodnie z polskim prawem przez sąd właściwy dla siedziby Użytkownika.

Wszelkie pytania bądź wątpliwości dotyczące niniejszego Regulaminu lub zasad korzystania z Serwisu, Użytkownik może kierować na poniżej wskazany adres e-mail: info@pl.netgrs.com

 



Przejdź do serwisu Servier.pl